пʼятницю, 20 квітня 2018 р.

23.04 - 95 РОКІВ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ ВАСИЛЯ ЗЕМЛЯКА (1923-1977), УКРАЇНСЬКОГО ПИСЬМЕННИКА, ЛАУРЕАТА ШЕВЧЕНКІВСЬКОЇ ПРЕМІЇ



"Народе мій! Вавилоне мій! Ти маєш властивість відроджуватись, поставати живим із попелу, як ота міфічна птиця фенікс... Я хотів написати книгу про твоє безсмертя, а написав про твоє життя..."
                                                                                                             В. Земляк 



У літературі XX ст. Василь Земляк підніс до вершини так звану химерну прозу, започатковану ще  Йогансеном, підхоплену  Ільченком, яку успішно розробляв Є Гуцало, Дрозд, а сьогодні —   Яворівський. Справжнє ім'я - Вацлав Вацек. По батьковій лінії рід його походить із Чехії, звідки  1874 в Україну переселився прадід майбутнього письменника. Згодом Василь Земляк скаже: "...Я люблю Україну, вважаю себе споконвічним українцем, але ніколи не забуваю про чехів". Літературне ім’я Земляк підкреслює  духовний зв’язок письменника із рідною землею.  Після появи «Лебединої зграї»   письменник на тривалий час став об'єктом дискусій про українську прозу 1970-х років. Та все ж разом із другою книгою «Зелені Млини» цей твір був відзначений 1978  Державною премією України імені Тараса Шевченка. За спогадами Павла Загребельного  Земляк дуже нагадував античного грека. 



«Людям іноді доводиться пройти крізь міфи, щоб довоюватися до високого смислу життя».
                                                                                                                  В. Земляк

Немає коментарів:

Дописати коментар