четвер, 29 січня 2015 р.

29.01 - 155 РОКІВ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ
 А. П. ЧЕХОВА (1860-1904), РОСІЙСЬКОГО ПИСЬМЕННИКА


Російського класика світового рівня презентує Анастасія, бібліотекар



«Україна дорога і близька моєму серцю. Я люблю її літературу, музику і прекрасну пісню, сповнену чарівної мелодії. Я люблю український народ, який дав світові такого титана, як Тарас Шевченко».
(З листа А. Чехова до Агатангела Кримського)

 
    Коли я у дитинстві прочитала "Каштанку", я плакала. Саме після цієї книжечки я почала годувати безпритульних собачок та називати їх  Каштанками. У старших класах я відкрила для себе іншого Чехова: сатирика. У студентські роки в коло моїх читацьких інтересів увійшли п'єси Чехова - одного з самих відомих драматургів світу. Неабияку роль у моєму захопленні Чеховим зіграла і моя рідна дитяча бібліотека. Читаючи оповідання Антона Павловича у середніх класах школи, я звернула увагу на українізми у чехівських текстах. Мене це здивувало, і я звернулась до бібліотеки з цим питанням. Привітні бібліотекарі знайшли для мене цікаву інформацію про життя і творчість письменника. Саме тоді я подумала: "Яка це цікава професія" - і вирішила пов'язати своє життя саме з бібліотекою. Зараз я з задоволенням працюю у своєй рідній дитячий бібліотеці і розповідаю своїм любим читайликам про геніального російського письменника. 



   Бабуся письменника по батькові, в якої він часто гостював, розмовляла українською. Звідси у творах А. Чехова так багато українізмів. Залюбки вживав Чехов також українські приказки, прислів'я і в своїх листах. Мене вразило, що батько письменника був кріпаком. Його викупили з неволі і згодом він став купцем. Сам письменник не любив "професію" батька. Пізніше він напише: "В человеке должно быть все прекрасно: и душа, и одежда, и лицо, и мысли".



   Чехов захоплювався театром все життя. Вперше він побував в театрі у 13 років, коли побачив п'єсу Оффенбаха "Прекрасна Єлена". Це було у Таганрогі. "Для мене не було більшої насолоди як сидіти в театрі", - згадував письменник. Багато його літературних героїв були акторами і актрисами. Його дружиною була  талановита актриса О. Л. Кніппер.



   На медичному факультеті Московського університету Чехов навчався у відомого професора М. Скліфасовського.



    Письменник багато подорожував по Європі, відвідав острів Сахалін - місце заслання.



    Був вірним другом. У 1902 році разом з В. Г. Короленко відмовився від звання академіка після розпорядження Миколи II анулювати обрання М. Горького в почесні академіки.



   Все життя з дитинства Чехова вабила Україна. Навіть знаменита п'єса "Чайка" була задумана письменником у період його знайомства з геніальною українською актрисою М. Заньковецькою, яка і стала прототипом Ніни Заречної. 



    "Що за місця! Я просто зачарований! Крім природи, ніщо так не вражає в Україні, як народне здоров'я, високий ступень розвитку селянина, котрий і розумний, і музикальний, і тверезий, і моральний, і завжди веселий", - записав письменник після подорожі по гоголівських місцях Полтавщини. Письменник стверджував: "У моїх жилах тече українська кров". Прочитавши його листи, я переконалася, що він вважав себе українцем за походженням, письменником українського роду в російській літературі. 




А У ТЕБЕ Є УЛЮБЛЕНЕ ОПОВІДАННЯ ЧЕХОВА?

4 коментарі:

  1. В дитинстві - "Ванька". Це його "на деревню дедушке. Константину Макарычу" - попри чітке розуміння всієї безперспективності - наївні сподівання, що лист дійде.
    І така ж наївна віра, що все якось владнається в "Вишневом саде" - вже в дорослому віці...

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. А може такі наївні сподівання і правлять світом?

      В пьесе "Вишневый сад" уже нет наивной веры, что все обойдется: и Фирса заколотили в пустом доме, и вишневые сады рубят по всей России. Но и как прежде жить - тоже невозможно. Как быть?

      Видалити
  2. Я тоже очень люблю рассказ "Каштанка".

    ВідповістиВидалити
  3. Олечка, "Каштанку" невозможно читать без слез. Советуем тебе прочитать повесть Троепольского "Белый Бим, черное ухо". Ждем тебя в библиотеке.

    ВідповістиВидалити