неділю, 30 листопада 2014 р.

30.11 -65 РОКІВ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ ЯРОСЛАВА СТЕЛЬМАХА ( 1949-2001 ), УКРАЇНСЬКОГО ДИТЯЧОГО ПИСЬМЕННИКА, ЛАУРЕАТА ЛІТЕРАТУРНОЇ ПРЕМІЇ ІМЕНІ ІВАНА КОТЛЯРЕВСЬКОГО 

     Улюбленого дитячого українського письменника своєї  родини презентує пані Ольга - мати Янчика, читача ( 6 років)



  В дитинстві випадково мені в руки потрапила книжечка Ярослава Стельмаха "Митькозавр із Юрківки" і я захопилась цим дивовижним письменником. Це вже потім я дізналась, що Ярослав  Стельмах - син відомого українського письменника Михайла Стельмаха. З дитячих років він був оточений творчою атмосферою, яка панувала в домі батька. Хлопчик мав різнобічні інтереси: захоплювався спортом, музикою. Пізніше, згадуючи свої дитячі роки, літератор зазначить: «Спочатку займався плаванням, потім гімнастикою, а з боксу та боротьби здобув навіть спортивні розряди. Грав на фортепіано, любив гітару». Про це я нещодавно розповідала своєму синочку Янчику, привчаючи його до спорту.

   Особливі успіхи мав письменник у вивченні іноземних мов, які цікавили його змалку. «Я почав перекладати, — згадує Ярослав Михайлович, — ще навчаючись у Київському інституті іноземних мов. Спершу мене зацікавила книга, яку мені привезли з Канади. Автор її — перший в історії свого народу ескімоський письменник Маркузі. Книжка адресована дітям та цікаво, дохідливо розповідає про суворе, сповнене небезпек і тяжкої праці життя ескімоських племен. Звалася вона «Гарпун мисливця», і працював я над її перекладом з великим задоволенням». На час закінчення інституту Ярослав мав уже кілька друкованих перекладів з англійської мови.  Дізнавшись про це, я прикладаю зусилля
для вивчення моїм малюком англійської мови вже в дитинстві. 

   Дорослою читачкою я відкрила  Ярослава Стельмаха  як драматурга. Неабиякий успіх мала серед глядачів п'єса «Привіт, синичко!», яка одночасно йшла в п'ятнадцяти театрах України. Чималу аудиторію збирала «Шкільна драма».
   Уміння змалювати літературних героїв справжніми, колоритними, яскравими приваблювало мене і я  залюбки читала чудові романтичні книги Ярослава Стельмаха — «Манок», «Якось у Чужому лісі», «Найкращий намет». З насолодою поринала я в дитинстві в захоплюючий світ повісті «Химера лісового озера, або Митькозавр із Юрківки», читаючи про дивовижні пригоди своїх однолітків — кмітливих і допитливих Митька та Сергія. 

  Творчій долі Ярослава Стельмаха могли позаздрити багато з літераторів. Він був популярним письменником, драматургом, сценаристом і перекладачем.


ПОРИНЬ У ТАЄМНИЧІ ПРИГОДИ РАЗОМ З ЯРОСЛАВОМ СТЕЛЬМАХОМ!

Немає коментарів:

Дописати коментар