понеділок, 26 травня 2014 р.

2014 РІК - РІК ТАРАСА ШЕВЧЕНКА

ОБРАЗ КОБЗАРЯ В ХУДОЖНІЙ ЛІТЕРАТУРІ

Презентує пані Ольга - мати читайлика Янчика (5 рочків) 

      Мене в дитинстві захопила постать Тараса Шевченка. Я почала шукати художні твори про видатного Кобзаря і відкрила для себе книги про геніального сина українського народу. 
    Твір Оксани Іваненко "Тарасові шляхи" обійняв усе життя поета: дитинство, навчання в академії, вихід у світ "Кобзаря", два приїзди на Україну, перебування у засланні та останні роки життя. Саме ця книга сформувала моє власне уявлення про Тараса. Мене захопила  вже перша частина книги - "Сирота в свитині". Було дуже жалко маленького хлопчика - крипацького сина, який день у день бачив тільки неволю та тяжку працю. Від жалю я навіть плакала. До речі, книга, яку я читала, була дуже "зачитаною", і я уявляла собі, з яким захопленням її читали діти до мене.
     Про жахи миколаївської солдатчини в житті Шевченка я дізналася в книзі Зінаїди Тулуб "В степу безкраїм за Уралом". Невільницьке Тарасове життя в напівдиких степах Казахстану мене вразило. Письменниця яскраво розкрила особистість Шевченка: він часто потрапляє в моторишні, а часом і екзотичні ситуації; і саме тому книга не залишає в душі гіркого осаду.

     Потім мені до рук потрапила книга Олександра Ільченка "Петербурзька осінь". Автор розповідав про життя Тараса після заслання. Я відкрила для себе нового Шевченка, а саме Шевченка-художника. Особливо мені сподобалися сторінки, на яких поет постає за роботою в майстерні художника, в спілкуванні з діячами культури: П. Кулішем, М. Чернишевським, А. Церетелі.

        Нещодавно з великою насолодою я прочитала роман Володимира Яворівського "Друге пришестя" про останнє кохання Тараса Шевченка до Ликери Полусмак. Ця книга поставила безліч питань. Більшість людей співчувають Тарасу, але я відчула особисту трагедію жінки, якій доля подарувала справжнє кохання, а вона цього не зрозуміла та спокутувала цю втрату в останні роки свого життя.

      Зі своїм маленьким сином я читаю «Кобзарь» та книжки про життя Тараса. Мій Янчик вчить напам’ять вірші Шевченка та відкриває для себе цю геніальну особистість.

Немає коментарів:

Дописати коментар