пʼятницю, 4 листопада 2016 р.

7.11 - 80 РОКІВ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ 
М. С. ВІНГРАНОВСЬКОГО (1936-2004), УКРАЇНСЬКОГО ПОЕТА, ЛАУРЕАТА ДЕРЖАВНОЇ ПРЕМІЇ ІМЕНІ ШЕВЧЕНКА (1984 р.)


"Де ти, мій коню з Дніпра-Дунаю?
Зацокоти мене, коню-птах!
Може, я долю свою заспіваю
Десь попід Каневом у житах"
                                                                                            М. Вінграновський


Я - Влада. Мені 7 рочків. Я дуже полюбляю чудові віршики для дітей Миколи Вінграновського. Вони такі ніжні, красиві, їх дуже легко вчити напам'ять! Приєднуйся!   


    Його називали "Божим даром української літератури". Поезія Вінграновського - це "чаклування: модерн у національних шатах". Надзвичайно талановита людина: поет, письменник, режисер, актор, сценарист. За два тижні від початку занять на акторському факультеті Київського інституту театрального мистецтва вродливого степовика   прослухав  Довженко  і забрав  до себе в Москву навчатися у ВДІКу.  Студент Вінграновський зіграв головну роль солдата Івана Орлюка у довженковському  фільмі «Повість полум'яних літ». За найкраще виконання чоловічої ролі  отримав золоту медаль кінофестивалю в Лос-Анджелесі. Зняв художній фільм за повістю «Климко» Г. Тютюнника, документальні фільми «Слово про Андрія Малишка», «Щоденники О. П. Довженка",  «Чигирин — столиця гетьмана Богдана Хмельницького», «Батурин — столиця гетьмана Івана Мазепи», «Галич — столиця князя Данила Галицького», «Гетьман Сагайдачний».  Перша збірка «Атомні прелюди» побачила світ 1962 року разом зі збірками «Тиша і грім» Василя Симоненка і «Соняшник» Івана Драча. Державну премію  імені Шевченка письменникові присуджено за твори для дітей, зокрема повісті «Сіроманець» та «Первінка».  Жанрова палітра лірики поета надзвичайно різноманітна: поруч з класичними сонетом і елегією - медитація, романс, станси,  хокку, верлібр.  У прозі Вінграновський виробляє цілком оригінальний стиль -  поетичне письмо. Стоїчній витривалісті народу, незнищенності його життєлюбного духу присвячена повість «Кінь на вечірній зорі».  Повість «Літо на Десні» співзвучна Довженковій «Зачарованій Десні». Вінграновський - автор роману «Северин Наливайко». До 10-річчя Незалежності написав знамените есе «Хто і що для мене незалежність України»: "10 років нашої Незалежності! Їх ще буде і сто, і двісті." Був першим президентом міжнародного ПЕН-клубу, що репрезентує українську літературу у світовому масштабі. 

"Ні! Цей народ із крові і землі
Я не відддам нікому і нізащо!
Він - мій, він - я, він -світ в моїм чолі,
Тому життя його і ймення не пропащі"
                                                                                             М. Вінграновський

Немає коментарів:

Дописати коментар